Recruitment ­marketing

Werk aan je werkgeversmerk met arbeids­­communicatie en recruitment marketing

Ben je benieuwd naar de mogelijkheden van recruitment­ marketing?

Ben je benieuwd naar de mogelijkheden op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie? Je kunt ons benaderen voor een gerichte campagne of voor algemeen advies. Neem contact met ons op voor een gratis en vrijblijvende kennismaking. 

Arbeidsmarktcommunicatie en recruitment marketing

Goede arbeidsmarktcommunicatie stelt je in staat te werken aan directe werving van geschikt personeel. Daarnaast werk je ook aan het werkgeversmerk en het opbouwen van een relatie met de doelgroep. Een goede wervingscampagne gaat over het vertellen van de juiste boodschap aan de juiste mensen. Dit kan op veel verschillende manieren waarbij het belangrijk is dat de boodschap en de arbeidsmarktcommunicatie duidelijk ingericht is op de doelgroep.

Matchd heeft hier ruime ervaring mee en weet werving en selectie te combineren met marketing, (bedrijfs)communicatie en eventmanagement om de doelgroep optimaal te bereiken.

Doelstellingen van arbeidsmarktcommunicatie 

Arbeidsmarktcommunicatie kan met deze dynamische tijden op de arbeidsmarkt het verschil maken. Een goede herkenbaarheid is hierbij belangrijk. Wat doe je als organisatie? Hoe zien vacatureteksten eruit en wat zijn eventuele verbeterpunten? Daarnaast is het ook goed om na te denken over je werkgever verhaal en waarom potentiële kandidaten bij jouw bedrijf willen werken. Afhankelijk van de behoefte en de situatie op de arbeidsmarkt, kunnen we met gerichte arbeidsmarktcommunicatie inspelen op zaken als interne en externe communicatie, het recruitmentproces en een optimale klantbeleving.

Voordelen van arbeidsmarktcommunicatie

Naast het bekendmaken van je naam als werkgever richting potentiële kandidaten, heeft arbeidsmarktcommunicatie een tal van voordelen. Arbeidsmarktcommunicatie is een aanvulling op het volledige imago van je bedrijf. Naast het bereiken van de doelgroep van actief zoekenden, raak je ook bekend bij de mensen die momenteel niet werkzoekend zijn, maar in de toekomst wel. Arbeidsmarktcommunicatie is dus niet alleen belangrijk voor het binden en boeien van nieuw talent, maar ook voor de uitstraling van je organisatie.