Werkwijze

Matchd: wij werken aan uw toekomst

Matchd bemiddelt professionals voor tijdelijke en vaste vacatures. Freelancers, ZZP-ers en zelfstandigen kunnen bij ons terecht voor projecten en interim opdrachten bij de overheid. Matchd onderscheidt zich van andere bureaus door persoonlijk contact, een professioneel team en een goed gesprek met zowel de kandidaat als de opdrachtgever. Middels een duidelijk proces zorgen we ervoor dat de kwaliteiten van de kandidaat een match zijn met de functie, maar ook dat de betreffende persoon bij het bedrijf past. Volledige transparantie wordt gecombineerd met professionaliteit en staat bij ons voorop.

Een standaard procedure bij Matchd bevat de volgende stappen:

Opstellen van de vacature

Aan de hand van de beschikbaar gestelde informatie stellen wij een aanvraag inclusief een uitgebreid functieprofiel op. De opdrachtgever levert de input en wij zorgen dat deze wordt gepubliceerd. Door een goede relatie met onze opdrachtgevers weten wij ook net dat stukje extra informatie aan te geven om zo tot een uitgebreid functieprofiel te komen.

Mogelijke en beschikbare kandidaten benaderen

Op basis van de aanvraag, en onze kennis van de opdrachtgever gaan wij actief op zoek naar professionals. Wij zoeken binnen onze eigen database, maar ook zeker daarbuiten. Belangrijk vinden wij dat het persoonlijk contact blijft. Bij Matchd ben je geen nummer en ben je altijd welkom om ook zelf te reageren via onze website.

Het maken van de match

Wij gaan in gesprek met de kandidaten die hun interesse kenbaar hebben gemaakt en mooi lijken aan te sluiten op de vacature. Samen wordt gekeken hoe wij het cv, eventuele motivatie en andere zaken zo goed mogelijk kunnen laten aansluiten op het gewenste profiel vanuit de opdrachtgever.

Voorstellen van de beste kandidaten

Na veelvuldig contact en het fine-tunen van de cv’s stellen wij de beste kandidaten voor bij de opdrachtgever. Wij zorgen dat achter de schermen alles op de juiste manier bij de klant wordt aangeleverd. Geen zzp-er? Geen probleem. Wij werken samen met Freelancers maar ook o.b.v. een tijdelijk loondienstverband of met andere detacheerders.

Selectieronde vanuit de klant

De opdrachtgever maakt een keuze om een aantal kandidaten uit te nodigen voor een sollicitatiegesprek. Matchd krijgt uitgebreid beschreven wat belangrijk is bij dit gesprek. Ben je niet uitgenodigd? Dan doen wij er alles aan om de motivering hiervoor te achterhalen. Wij geven immers altijd een terugkoppeling, zodat jij dit weer kan meenemen bij een volgende sollicitatie.

Begeleiding bij een intakegesprek

Kandidaten die worden uitgenodigd voor een intakegesprek krijgen een intensieve begeleiding. De kans om de opdracht te vervullen wordt namelijk steeds reëler en wij willen er alles aan doen om te zorgen dat jij zo snel mogelijk aan de slag kan gaan. Bij ons op kantoor wordt een pre-intake gehouden om het intakegesprek zo goed mogelijk voor te bereiden. Hiermee wordt niet alleen de slagingskans groter, maar leren wij jou ook gelijk beter kennen. We bespreken jouw cv, je wensen en ambities en de criteria vanuit de opdrachtgever zoals competenties. Uiteraard ontvang je ook alles per mail voor je eigen voorbereiding.

Samen aan het werk

Bij het starten van de opdracht, stopt de begeleiding natuurlijk niet. Contractueel wordt alles geregeld en vragen we van jou de belangrijke zaken op voor de juiste afwikkeling. Een maand na het starten van je nieuwe opdracht komt de accountmanager langs om je eerste indrukken te bespreken. Wij vinden het belangrijk dat alle partijen de juiste keuze hebben gemaakt. Dit helpt jou om de opdracht met plezier te vervullen en krijgen wij de kans om bij vervolgopdrachten jou nog beter te helpen.

Neem contact met ons op

Benieuwd wat Matchd voor u kan betekenen? Neem dan contact met ons op of bekijk onze vacatures.

Neem contact op Bekijk vacatures

Op deze website worden functionele en analytische cookies gebruikt. Op deze manier zorgen wij dat de website naar behoren functioneert.

Lees meer