Werkwijze

Matchd: wij werken aan jouw toekomst

Matchd bemiddelt professionals voor tijdelijke en vaste vacatures. Freelancers, zzp'ers en zelfstandigen kunnen bij ons terecht voor projecten en interim opdrachten bij de overheid. Matchd onderscheidt zich van andere bureaus door persoonlijk contact, een professioneel team en een goed gesprek met zowel de kandidaat als de opdrachtgever. Door middel van een duidelijk proces zorgen we ervoor dat de kwaliteiten van de kandidaat een match zijn met de functie. Daarnaast zorgen we er ook voor dat de betreffende persoon bij het bedrijf past. Volledige transparantie en professionaliteit staan bij ons voorop.

Een standaard procedure bij Matchd bestaat uit de volgende stappen:

Opstellen van de vacature

Aan de hand van de beschikbare informatie stellen wij een aanvraag en uitgebreid functieprofiel op. De opdrachtgever levert de input en wij zorgen dat deze wordt gepubliceerd. Doordat wij goede relaties hebben met onze opdrachtgevers kunnen wij net wat extra informatie geven. Zo komen wij tot een uitgebreid functieprofiel. De vacature wordt in overleg breed gepubliceerd, zo ook op onze eigen vacaturepagina.

Mogelijke en beschikbare kandidaten benaderen

Op basis van de aanvraag en onze kennis van de opdrachtgever gaan wij actief op zoek naar professionals. Wij zoeken binnen onze eigen database, maar ook daarbuiten. Wij vinden persoonlijk contact belangrijk. Bij Matchd ben je geen nummer, je bent altijd welkom. Ook kan je zelf reageren op een vacature of een open sollicitatie sturen.

Het maken van de match

Wij gaan in gesprek met de kandidaten die hun interesse kenbaar hebben gemaakt en mooi lijken aan te sluiten op de vacature. Samen wordt gekeken hoe wij het cv, eventuele motivatie en andere zaken zo goed mogelijk kunnen laten aansluiten op het gewenste profiel vanuit de opdrachtgever.

Voorstellen van de beste kandidaten

Na veelvuldig contact en het finetunen van de cv’s stellen wij de beste kandidaten voor aan de opdrachtgever. Wij zorgen dat achter de schermen alles op de juiste manier bij de opdrachtgever wordt aangeleverd. Ben je geen zzp’er? Geen probleem. Wij werken samen met Freelancers maar ook op basis van een tijdelijk loondienstverband of met andere detacheerders.

Selectieronde vanuit de klant

De opdrachtgever maakt een keuze om een aantal kandidaten uit te nodigen voor een sollicitatiegesprek. Matchd krijgt uitgebreid beschreven wat belangrijk is bij dit gesprek. Ben je niet uitgenodigd? Dan doen wij er alles aan om de reden hiervoor te achterhalen. Wij geven altijd een terugkoppeling zodat jij dit kan meenemen bij een volgende sollicitatie.

Begeleiding bij een intakegesprek

Kandidaten die worden uitgenodigd voor een intakegesprek krijgen intensieve begeleiding. De kans om de opdracht te vervullen wordt namelijk steeds reëler. Wij doen er alles aan om er voor te zorgen dat jij zo snel mogelijk aan de slag kan. Bij ons op kantoor wordt een pre-intake gehouden om het intakegesprek zo goed mogelijk voor te bereiden. Hiermee wordt niet alleen de slagingskans groter, maar leren wij jou ook gelijk beter kennen. We bespreken jouw cv, wensen en ambities en de criteria vanuit de opdrachtgever zoals competenties. Over de voorbereiding op het intake gesprek hebben we een apart artikel geschreven. Uiteraard ontvang je ook alles per mail zodat jij je goed kan voorbereiden.

Samen aan het werk

Bij het starten van de opdracht stopt de begeleiding natuurlijk niet. Contractueel wordt alles geregeld. Een maand na het starten van de opdracht komt de accountmanager langs om je eerste indrukken te bespreken. Wij vinden het belangrijk dat alle partijen de juiste keuze hebben gemaakt. Dit helpt jou om de opdracht met plezier te vervullen en wij krijgen de kans om jou bij vervolgopdrachten nog beter te helpen.

Neem contact met ons op

Benieuwd wat Matchd voor u kan betekenen? Neem dan contact met ons op of bekijk onze vacatures.
Neem contact op Maak vacaturealert aan Naar alle vacatures Open solliciteren